خرما زاهدی نیمه خشک | فواید + قیمت 1402

زمان مطالعه: 2 دقیقه

خرما زاهدی نیمه خشک دارای ارزش غذایی بالایی می باشد و به دلیل ویژگی هایی مثل طعم عالی و بی نظیر، جزو خرماهای صادراتی به حساب می آید.

حال در مورد این محصول، شاید برای افراد سوالاتی مثل اینکه خواص خرمای زاهدی در طب سنتی چیست و یا آیا افراد دیابتی می توانند از آن استفاده کنند، ایجاد شود.

اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید و به طور کلی قصد دارید با ارزش غذایی خرمای زاهدی راهنمای خرید صحیح آن آشنا شوید، تا پایان با ما همراه باشید.

مشخصات خرما زاهدی نیمه خشک

خرما زاهدی نیمه خشک، طعمی گرم دارد و شکل آن به صورت بیضی کشیده است. این خرما به رنگ قهوه ای روشن می باشد و به طور کلی ماندگاری آن بسیار بالا بوده و به همین دلیل یک گزینه عالی برای صادرات به حساب می آید.

این محصول به دو صورت خشک و نیمه خشک قابل استفاده است و در کل میزان رطوبت زیادی ندارد و در شهرهای زیادی کاشته می شود اما بیشترین تولید آن متعلق به شهرستان قیر و کارزین است.

حال در مورد خرمای زاهدی و دیابت هم باید بگوییم که نوع قندی که در این خرما وجود دارد، فروکتوز می باشد که نه تنها برای افراد دیابتی مضر نبوده، بلکه فوایدی هم دارد.

ارزش غذایی خرمای زاهدی خشک

در مورد ارزش غذایی خرمای زاهدی باید بگوییم که کالری پایینی داشته اما میزان کلسیم آن فوق‌العاده زیاد است و اگر شما دنبال یک ماده غذایی با کلسیم بالا برای جلوگیری از پوکی استخوان هستید، این خرما یک گزینه عالی به حساب می آید.

علاوه بر این مورد، خرمای زاهدی خشک دارای پتاسیم، منیزیم و فیبر می باشد که هر کدام از این موارد برای سلامت بدن، حائز اهمیت بوده و شما با مصرف آن از خیلی بیماری ها جلوگیری می کنید و به طور کلی این خرما، یک مولتی ویتامین عالی به حساب می آید.

ارزش غذایی خرمای زاهدی خشک

خواص خرمای زاهدی در طب سنتی

در طب سنتی، مصرف خرمای زاهدی به دلیل خواصی که دارد، زیاد توصیه می شود، به عنوان مثال مصرف این خرما برای موارد زیر، مفید است.

  • مناسب برای کنترل دیابت
  • بهبود عملکرد گوارش
  • کاهش بیماری های قلبی و عروقی
  • کاهش کلسترول خون

قیمت خرما زاهدی درجه یک در سال 1402

قیمت خرما زاهدی، با توجه به عوامل مختلف مثل کیفیت، حجم خرید، نوع بسته بندی، فصل خرید و غیره می تواند متفاوت باشد.

ما در مجموعه خرما خومی، چون این محصول را مستقیم و بدون واسطه به دست شما مشتری عزیز می رسانیم، دارای قیمت هایی عالی و رقابتی هستیم که شما می توانید با تماس با مجموعه، از قیمت های دقیق، اطلاع پیدا کنید.

خرید خرمای زاهدی درجه یک از مجموعه خرما خومی

قطعا وقتی شما خرما زاهدی نیمه خشک را مستقیم خریداری کنید، از سود بیشتری برخوردار خواهید شد، حال ما در مجموعه خرما خومی، این امکان را برای شما خریداران عزیز، فراهم کرده ایم که بدون هیچگونه واسطه ای این محصول را با کیفیت عالی خریداری نمایید.

پس این موقعیت عالی را از دست ندهید و به هر میزانی که می خواهید این محصول را از مجموعه ما سفارش دهید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما