5 خواص خرما خشک زاهدی | فواید شگفت انگیز

زمان مطالعه: 2 دقیقه

از جمله خرماهای صادراتی ایران، خرما خشک زاهدی است که در بین کشور های خارجی و داخلی طرفداران زیادی دارد. از خواص خرما خشک زاهدی که بر محبوبیت این نوع خرما در بین مردم افزود است می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود و پیشگیری از پوکی استخوان، رفع کم خونی، بهبود عملکرد قلب و مفید بودن آن برای بینایی انسان اشاره کرد. همچنین خرما زاهدی خشک از فیبر بسیار بالایی برخوردار است و به همین خاطر محبوبیت خاصی در بین ورزشکاران و افرادی که قصد کاهش وزن دارند، پیدا کرده است.

طبع خرما خشک زاهدی گرم است یا سرد؟

طبع خرما خشک زاهدی همانند دیگر واریته های خرما، گرم است. از این رو خوردن 3 الی 5 عدد آن برای افرادی که دارای طبع سردی هستند بسیار مناسب می باشد. با توجه به طبع بسیار گرم این نوع خرما، این نکته قابل ذکر است که خوردن زیاد خرما خشک زاهدی ممکن است برای افرادی که طبع گرم و خشکی دارند، حساسیت زا باشد.

خرما زاهدی درجه یک
خرما زاهدی درجه یک

 

5 خواص خرما خشک زاهدی که نادیده گرفته شده است!

در بین خواص بیشمار خرما خشک زاهدی، مواردی وجود دارد که در خیلی از منابع اطلاعاتی نادیده گرفته شده است. این خاصیت ها توسط افراد متخصص و پزشکان معرفی شده و چندین سال است که بر مصرف این نوع خرما در بهبود و پیشگیری از بیماری های بسیاری توصیه می شود:

  1. خواص خرما خشک زاهدی برای مردان طبق گفته پزشکان، اثبات شده است. خرما خشک زاهدی می تواند در مردان منجر به افزایش اسپرم شود. مصرف خرما خشک زاهدی بهبود ناباروری مردان، رفع مشکلات جنسی و تقویت قوای جنسی را به همراه دارد.
  2. مصرف روزانه خرما خشک زاهدی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
  3. یکی از مهم ترین ها در فواید خرما خشک زاهدی، رفع و بهبود هر گونه بیماری بینایی می باشد.
  4. طبق تحقیق و آزمایشات بسیاری ثابت شده که افرادی که روزانه به صورت مرتب خرمای زاهدی خشک را مصرف می کند خیلی کمتر در معرض پوکی استخوان قرار می گیرند.
  5. همچنین خوردن خرمای زاهدی برای افراد مبتلا به بیماری قلبی بسیار مفید شناخته شده است.

قیمت خرما خشک زاهدی

خواص خرما خشک زاهدی سبب شده که طرفداران این نوع خرما هر روز در حال افزایش باشند اما با این وجود جالب است بدانید که قیمت خرما خشک زاهدی به نسبت دیگر واریته های خرما از رنج پایین تری برخوردار است. خرید خرما زاهدی خشک با کیفیت درجه یک را می توانید از بازرگانی معتبر خومی داشته باشید. این مجموعه انواع خرماها را با کیفیت بالا به دست تاجران و خریداران عمده خواهد داد. همچنین به سبب حذف واسطه ها، قیمت محصولاتشان بسیار مناسب تر می باشد. جهت خرید و کسب اطلاع از قیمت انواع خرما می توانید با بازرگانان این مجموعه تماس حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما