شناخت خواص خرما زاهدی در طب سنتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

خرما زاهدی از جمله خرماهای خشک جنوب ایران محسوب می شود که به دلیل کم بودن شیره آن بسیار پرطرفدار می باشد. به تازگی می توانید شاهد خواص خرما زاهدی در طب سنتی باشید که در بیشتر شدن مصرف کنندگان آن بسیار تاثیر گذاشته است. بیماری های همچون سم زدایی کبد، لاغری، درمان تدریجی دیابت، خوراکی بسیار مفید برای خانم های باردار و درمان قطعی و فوری طبع بلغم و سرد از خواص این رقم از خرما می باشد. متخصصان طب سنتی، خرما زاهدی خشک را به دلیل خواص بی شماری که برای سلامتی انسان دارد به عنوان میوه طلایی معرفی کرده اند. خواص این محصول علاوه بر داخل ایران به گوش کشورهای خارجی هم رسیده و بر طرفدارن این واریته از خرما در خارج از کشور نیز افزوده است. بیشترین میزان کاشت آن در شهرهای جنوبی ایران مانند بوشهر دیده شده که سالیانه با حجم بالایی به صورت بسته بندی و یا کیلویی به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.

 

خواص خرما زاهدی در طب سنتی

از خواص خرما زاهدی در طب سنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوردن به اندازه و مرتب این خرما باعث سم زدایی کبد می شود. همچنین در درمان کبد چرب می تواند بسیار موثر باشد.
  • خواص خرما زاهدی برای بارداری یکی از کشفیات جدید علم طب سنتی می باشد که می تواند به رشد جنین کمک کند.
  • در ایران بیشترین علل بیماری های گوارشی را سرد بودن معده شناخته اند که در پیشگیری از تمامی بیماری های گوارشی، خرما خشک را توصیه می کنند. هم به دلیل وجود فیبر بالا در این خرما و هم به دلیل طبع بسیار گرمی که دارد می تواند به درمان مشکلات گوارشی کمک شایانی کند.
  • یکی از مهم ترین خواص خرما زاهدی در طب سنتی، تغییر طبع بلغم و سرد فرد می باشد که به مرور زمان موجب بیماری های بسیار سختی می شود.
  • در طب سنتی، خوردن خرما خشک برای مردان را بسیار مفید دانسته اند. مصرف روزانه آن برای رفع مشکلات جنسی و افزایش میل جنسی در مردان توصیه می شود.
  • خرما زاهدی برای لاغری هم بسیار مناسب شناخته شده است.
  • مصرف روزانه خرما خشک زاهدی سبب رفع یبوست می شود.
  • خرما زاهدی به دلیل دارا بودن میزان زیادی از ویتامین B برای افرادی که دچار میگرن هستند، مفید می باشد و می تواند در زمان هایی که سر درد میگرنی می گیرند، برای درمان از این خرما استفاده نمایند.
  • خرما زاهدی و دیابت، در واقع درمان دیابت یکی دیگر از خواص های مهم این خرما می باشد.

 

خواص خرما زاهدی برای بارداری

 

خرید عمده خرما زاهدی

با توجه به میزان تقاضای بالای خرما زاهدی، نیاز بی شمار تاجران و خریداران به شناخت مرکزی معتبر در خرید عمده خرما زاهدی افزایش یافته و ما لازم دانستیم که در این مطلب شما را با یکی از بهترین های این حوزه آشنا کنیم.

ما، نمایندگی خرما خومی، می توانیم شما را در راستای خرید خرمای زاهدی با کیفیت عالی و قیمت بسیار ارزان و به صرفه ی آن برای تجارتتان، کمک شایانی کنیم.

جهت خرید و اطلاع از قیمت خرما زاهدی درجه یک می توانید با کارشناسان مجموعه خومی تماس حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما