صادرات خرما سایر به چین صفر تا صد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صادرات خرما سایر به چین، با توجه به بازاری که در کشور چین برای این نوع خرما وجود دارد، می تواند یکی از محصولات ارزآور برای کشور ما باشد. دلیل محبوبیت خرما سایر نسبت به سایر خرماها، میزان قند بالا و سلولز پایین آن است.
بسته بندی خرما سایر، برای صادرات خارجی معمولا در کارتن های 5 تا 10 کیلویی و برای مصارف داخلی در کارتن های 2 تا 3 کیلویی آماده و عرضه می گردند.

ویژگی های خرما سایر خوزستان

خرما سایر یا همان خرما استعمران دارای رنگ قهوه ای تیره و در بعضی از گونه های آن متمایل به سیاه و یا قرمز و به صورت بیضی شکل می باشد. این نوع خرما عمدتا در استان خوزستان و شهرهای جنوبی ایران مانند آبادان، ماهشهر، کارون و غیره کشت می شود و شهرستان شادگان از استان خوزستان یکی از شهرستان هایی است که خرمای سایر در آن زیاد تولید می شود و مرغوبیت بالایی دارد. خرما سایر شادگان را می توان یکی از بهترین خرماهای صادراتی ایران معرفی نمود.
خرما استعمران به دلیل بالا بودن آنتی اکسیدان موجود در آن به عنوان یک ماده ضد سرطان شناخته شده است. این نوع خرما به دلیل بالا بودن قند آن و داشتن مواد معدنی همچون آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم به عنوان یکی از بهترین میان وعده برای کودکان است. و همچنین به دلیل بالا بودن انرژی و کالری موجود در آن به ورزشکارانی که تمرین های فشرده دارند توصیه می شود.
از آنجایی که هسته خرما سایر به راحتی از گوشته جدا و در آب حل می شود، می توان در سرو انواع شیرینی، نوشیدنی ودسر از آن استفاده نمود. زمان برداشت و بهره برداری این محصول در اواخر شهریور و اوایل مهرماه است.

خرما سایر برای صادرات
خرما سایر برای صادرات

نحوه و مراحل صادرات خرما سایر به چین

کشور چین در شرق آسیا و دارای بیش از یک میلیارد و سیصد و نود میلیون نفر به پرجمعیت ترین کشور جهان لقب گرقته است که در دهه های اخیر از نظر اقتصادی بسیار رشد کرده وهم اکنون در رتبه دوم بزرگترین اقتصاد جهان قرار گرفته است. به همین خاطر تجارت کشور ما با چین در سطح ومیزان بالایی قرار دارد.
خرما یکی از محصولات کشاورزی صادراتی به چین است که به دلیل جمعیت بالای آن تقاضای زیادی دارد.همانطور که قبلا اشاره کردیم خرما سایر به دلیل قند بالا و کالری زیاد، مورد توجه بازارهای کشورهای دیگر از جمله بازار چین شده است.
در مجموعه ما با عنوان کارگاه تولیدی خرما استعمران صادراتی، پس از جمع آوری این محصول از نخیلات، با ماشین آلات و دستگاه های پیشرفته در سایزهای مختلف بسته بندی شده و اکثرا به گمرکات جنوبی کشور ارسال و از آنجا از طریق حمل ونقل دریایی صادر می گردد.
یکی از مزایای خرما سایر، حمل و نقل آسان آن حتی با کانتینرهای ساده وبدون یخچال در مسافت های طولانی است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما