فروش خرمای زاهدی فراشبند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فروش خرمای زاهدی فراشبند برای خرید و فروش در بازار ایران و همچنین جهت صادرات به کشورهای دیگر در بسته بندی های مختلف عرضه می شود. این نوع خرما به دلیل خشک بودن آن نسبت به سایر خرماهای دیگر طرفداران مخصوص به خود را دارد.
فراشبند از توابع استان فارس و نزدیک به جهرم و قییروکارزین است و بیش از 3500 هکتار از زمین های کشاورزی این استان زیرکشت این نوع خرما قرار دارند. و برداشت خرمای زاهدی از نخلستان های این شهرستان از نیمه دوم شهریور آغاز شده و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

ویژگی های خرمای زاهدی صادراتی

یکی ازمحصولات مهم باغات ایران، خرما است که سالانه چیزی حدود 980 هزار تن در کشور تولید می شود. این محصول در مناطق مرکز وبیشتر در جنوب کشور از جمله استان های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، خوزستان وغیره تولید می شود.
خرمای زاهدی یکی از مشهورترین واریته ی خرما است که مرغوب ترین آن در فارس و علی الخصوص شهرستان فراشبند تولید می گردد. این نوع خرما از نوع خشک و رنگ آن قهوهای متمایل به زرد است. و به دلیل همین خشک بودن و دوام بالایی که دارد صادرات آن نسبت به سایر خرماها بیشتر بوده و دارای خواهان بالاتری نیز می باشد.
خرما زاهدی سرشار از کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن، مس، منگنز، چربی مفید وغیره می باشد که تمامی این موارد برای بدن انسان بسیار حائض اهمیت بوده و از جمله خواص خرما زاهدی می توان به آنتی اکسید فراوان، تسهیل عملکرد دستگاه گوارش، کاهنده کلسترول خون، جلوگیری از پوکی استخوان و همچنین به دلیل پایین بودن قند آن برای افراد دیابتی اشاره کرد.
خرما زاهدی مانند بسیاری از خرماها دارای طبع گرم بوده و استفاده از آن برای افرادی که دارای طبع سرد و بویژه افرادی که دچار سردردهای شدیدی هستند مفید است و این نوع خرما در کنار غذاهایی مانند ماهی و همینطور شیر که دارای ماهیت سردی هستند، توصیه می شود.

فروش خرما زاهدی فراشبند

فروش خرمای زاهدی فراشبند برای صادرات

خرمای زاهدی در بازار با نام های دیگر همچون قصب یا زهدی در داخل وهمینطور دردیگر کشورها شناخته شده است. این نوع خرما دارای طرفداران ویژه خود در کشورهایی ازجمله پاکستان، افغانستان و همچنین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می باشد بطوریکه بیشترین صادرات ما نیز به همین مناطق است.
میانگین تولید سالانه خرما در شهرستان فراشبند تقریبا هشت تن در هکتار است و در نخلستان های این شهرستان 31 رقم خرمای مرغوب شناسایی شده است که از این میان دو رقم زاهدی و کبکاب مشهورتر است.
فروش خرمای زاهدی فراشبند معمولا در بسته بندی های ده کیلویی انجام می شود و مجموعه خرما خومی، خرمای مرغوب و با کیفیت را با قیمت مناسب به تاجران و خریداران خرما ارائه می دهد پس می توانید با این مجموعه تماس گرفته و ضمن مشاوره رایگان، سفارش خود را ثبت نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما