بهترین نوع خرمای بوشهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از معروف ترین ثمرات کشاورزی در استان بوشهر، انواع خرما بوده که سالانه به بخش های عظیمی از جهان ارسال می شود. اما بهترین نوع خرمای بوشهر کدام است؟ از آنجایی خرما و هر محصول دیگر بر پایه شرایط اقلیمی رشد خواهند کرد می توان ظرفیت استان بوشهر را در نخل های خرمای پیارم، خرما زاهدی بوشهر و از جمله خرمای مضافتی بیان کرد. بوشهر به دلیل داشتن آب و هوای مناسب برای رشد نخلستان های واریته های خرما، نمی توان گفت خرمای خاصی در آن رشد می کند. در پیش تر از بهترین خرماهای بوشهر نام بردیم. این سه رقم خرمای بوشهر سهم بزرگی را در بازار خرمای این استان به خود اختصاص داده اند. در ادامه این مطلب بیشتر با این واریته ها آشنا خواهیم شد.

انواع خرما در بوشهر

یکی دیگر از مناطقی که در کشور ما، پتانسیل بالایی در برداشت واریته های مختلف خرما را دارد، بوشهر است. خاک حاصلخیز و آب و هوای گرمسیری این منطقه، سبب شده تا شاهد نخلستان های سر به فلک کشیده در بوشهر بوده ایم. انواع خرما در بوشهر عبارتند از:

انواع خرما در بوشهر

خرمای پیارم بوشهر

همانطور که می دانید خرمای پیارم به گران ترین و لوکس ترین خرما در ایران معروف شده است. این خرما به رنگ قهوه ای روشن، با شیره متوسط، طعمی بسیار شیرین و با ظاهری مناسب برای استفاده در مجالس است. خرما پیارم بوشهر از مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است و به علت سورتینگ عالی خرماهای این شهر، درجه یک این رقم از خرما جزوء خرماهای صادراتی ایران به حساب می آید.

خرمای زاهدی بوشهر

از دیگر خرماهای مرغوب و شناس استان بوشهر، خرمای زاهدی است. این خرما در بین مصرف کنندگان بسیار پرطرفدار می باشد. طعم شیرین و خواص بی شمارش در کنار قیمت بسیار مناسبی که به نسبت خرماهای دیگر دارد، هر روز به محبوبیت اش می افزاید.

خرما مضافتی بوشهر

یکی دیگر از محصولات صادراتی این استان، خرمای مضافتی است که سالانه به ده ها کشور اروپایی ارسال می گردد. خرمای مضافتی با نام خرمای مجلسی معروف شده و همانطور که از نامش پیداست در بسیاری از مجالس و مراسمات از آن استفاده می نمایند. مرغوب ترین خرمای مضافتی ایران به شهر بوشهر باز می گردد.

خرید بهترین نوع خرمای بوشهر در بازرگانی خومی

در پیش تر نامی از بهترین نوع خرماهای بوشهر بردیم، شاید خیلی از خواننده های این مطلب از تجاران و خریداران عمده خرما صادراتی باشند و در پی مراکز معتبری می گردند تا با کیفیت ترین محصول را عرضه بازار د اخلی و خارجی کنند. بازرگانی خومی در ایران یکی از بروزترین مجموعه ها در این صنعت می باشد که علاوه بر کیفیت درجه یک، با حذف واسطه ها قیمت بسیار به صرفه ای را برای محصولاتشان در نظر گرفته اند. جهت ارتباط با بازرگانی خومی کافیست با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما